سه شنبه 29 اسفند 1402

تبلیغات

تصویر تصادفی

05.jpg

مدرسه هنر در پایتخت خوشنویسی کشور احداث شود

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس انجمن حوشنویسان استان قزوین گفت: هم اکنون 250 خوشنویس ممتاز، فوق ممتاز و استاد در انجمن خوشنویسان استان عضو هستند و فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین پیش همایش سومین دو سالانه خوشنویسی ایران جمعه شب با حضور استاد غلامحسین امیرخانی، استاد ملک زاده از اساتید برجسته خوشنویسی کشور، محمد حسین شفیعی ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از هنرمندان و خوشنویسان استان در محل فرهنگسرای بانو برگزار شد.
دکتر مهرزاد محصص مستشاری در این همایش گفت: استان قزوین با داشتن پیشینه قوی در عرصه خوشنویسی تواسنته در دو دوره گذشته میزبان خوبی برای همایش دو سالانه باشد و امسال این همایش همزمان با روز قزوین در نهم شهریور ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: نمایشگاه خوشنویسی هم پس از یکهفته استقبال خوب هنرمندان در قزوین برگزار شد که در کنار پیش همایش کار خوبی بود که امیدواریم مورد توجه هنرمندان قرار گرفته باشد.
دکتر محصص بیان کرد: در این نمایشگاه 100 اثر خوشنویسی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق از 50 هرمند استان با موضوع بهاریه در مدت یک مفته در قزوین برگزار شد.
رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین یادآورشد: تشکیل کمیته های سیاست گذاری، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، پژوهش و تحقیق در انجمن خوشنویسان استان از کارهای انجام شده است.
محصص تصریح کرد: مصوب شدن خط تحریری در استانداری قزوین به عنوان دوران حین خدمت در رشته خوشنویسی برای کل ادارات استان ابلاغ شده که کار ارزشمندی است.
این هنرمند خوشنویس گفت: در حال حاضر در شهرستان قزوین 150 نفر و در کل استان 250 خوشنویس با رده ممتاز، فوق ممتاز و استادی عضو انجمن خوشنویسان استان هستند.
در این مراسم محمد حسین شفیعی ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری همایش دو سالانه در پایتخت خوشنویسی کار ارزشمندی است که می تواند به تقویت جایگاه خط در استان کمک کند.
وی افزود: خوشبختانه در دو دوره گذشته قزوین میزبان خوبی برای همایش دوسالانه بوده و امسال هم امیدواریم این حرکت فرهنگی و هنری با حضور خوب خوشنویسان به طور مطلوب برگزار شود.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر