سه شنبه 29 اسفند 1402

تبلیغات

تصویر تصادفی

08.jpg

آغاز به کار سومین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قزوین

شامگاه پنجشنبه سومین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی در قزوین با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دوسالانه خوشنویسی ایران از قزوین،‌ شامگاه پنجشنبه سومین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی ایران با حضور سیدعباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و جمعی از اهالی فرهنگ این خطه در سرای سعدالسلطنه فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جریان افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: به دنبال فراخوان ارسالی به سراسر کشور، 851 اثر از 422 هنرمند به دبیرخانه سومین دوسالانه خوشنویسی ایران ارسال شد.
وی ادامه داد: نزدیک به پنجاه اثر فاخر هنرمندان خوشنویس تراز اول کشور نیز در این نمایشگاه مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد؛ آثاری ماندگار که توسط اساتیدی چون ابوالحسن محصص مستشاری، غلامحسین امیرخانی، عباس اخوین، صداقت جباری، علی شیرازی، محمد سلحشور، سیدمحمد حسینی موحد، احمد عبدالرضایی، محمدحسین عطارچیان، مجتبی ملک‌زاده، جواد بختیاری، عبدالصمد صمدی، غلامرضا مشعشعی و احمد پیله‌چی قزوینی به نگارش درآمده است.
احمدی در ادامه تأسیس مدرسه خوشنویسی برای نخستین بار در کشور را از دستاوردهای مهم سومین دوسالانه عنوان و تأکید کرد: تربیت استعدادهای نوین خوشنویسی در این مدرسه گام بلندی در توسعه خوشنویسی قزوین است که با جدیت به آن می‌پردازیم.
این مسئول همچنین از لحاظ کردن دو واحد خوشنویسی در مدارس استان قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: احیای مجدد خوشنویسی در مدارس نیز طرح دیگری برای توسعه خوشنویسی و همگانی کردن خوانانویسی در جامعه محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: ثبت روز خوشنویسی در تقویم ایرانیان نیز هدف دیگری به منظور احیای این هنر اسلامی محسوب می‌شود که امید آن می‌رود در آینده‌ای نزدیک محقق شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خاتمه عرضه خوشنویسی در مجامع بین‌المللی را رسالت خطیر مدیران فرهنگی عنوان و تصریح کرد: در شرایط کنونی که استکبار جهانی با ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر تنها موجب مشکل‌آفرینی و برهم زدن امنیت می‌شود، عرضه هنر اسلامی خوشنویسی می‌تواند نقش به‌سزایی در معرفی دین سرشار از محبت اسلام ایفا کند.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر