سه شنبه 29 اسفند 1402

تبلیغات

تصویر تصادفی

04.jpg

نگارش حضوری خوشنویسان قزوین جهان عاری از خشونت شهریور 93

عصر پنج شنبه 20 شهریور ماه سال 1393 جمعی از خوشنویسان قزوین و سایر استان های کشور با حضور در کارگاه نگارش حضوری با مضمون "جهان عاری از خشونت" پیام سومین دوسالانه خوشنویسی را به گوش جهانیان رساندند.

 دکتر مهدی احمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حاشیه بازدید از نگارش حضوری خوشنویسان اظهار داشت: با اینکه در روزهای پایانی سومین دوسالانه خوشنویسی ایران نزدیک می شویم اما هنرمندان بسیاری با حضور در این کارگاه به انتقال و القای بُعد محتوایی و معنایی "جهان عاری از خشونت" به جهان، ما را یاری کردند. 
احمدی استقبال  هنرمندان خوشنویس از سراسر کشور در این کارگاه را باعث ایجاد شور و شعف معنوی دانست و  افزود: علاوه بر خوشنویسان استان قزوین حضور هنرمندانی از استان های زنجان، همدان، البرز، گلستان، مرکزی و کرمان در این برنامه و تأکید همه آن ها بر ادامه دار بودن این جریان، به ایجاد انگیزه در خوشنویسان سراسر کشور کمک کرده و موجب شد معنویت خاصی بر فضای بر این برنامه حاکم شود.
وی گفت: امیدواریم با این ابتکار عمل بستر مناسب و افق های روشنی در راستای ایجاد محتوا و مفاهیم عرشی  برای دوسالانه های بعدی هویدا شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به خلق تابلویی با عنوان دعای ویژه سلامتی مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به اینکه نگاه مسلمین جهان به سوی مقام معظم رهبری است و سلامتی ایشان بسیار مهم است لذا به شکرانه سلامتی ایشان در این فضای معنوی تابلویی توسط سه هنرمند عرصه خوشنویسی نگاشته می شود و در آینده ای نزدیک به ایشان اهدا می شود.
این تابلو که ترکیبی از خطوط نستعلیق،‌ شکسته نستعلیق و ثلث است توسط استاد علی اکبر پگاه، بهادر پگاه و محمد وارسته نیا خلق خواهد شد.
دکتر مهرزاد محصص مستشاری رئیس انجمن خوشنویسان قزوین باحضور خود دراین برنامه ضمن نگارش حضوری باعنوان جهان عاری از خشونت،از شرکت کنندگان تقدیر وتشکر بعمل آوردند ودر پایان برنامه به پنجاه نفر از شرکت کنندگان لوح تقدیر به همراه جوایز اهداء گردید.

 









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر