سه شنبه 29 اسفند 1402

تبلیغات

تصویر تصادفی

02.jpg

استان قزوین نیازمند راه اندازی مرکز رشد در بخش هنر است

رئیس انجمن خوشنویسی استان قزوین گفت: با وجود اساتید برجسته و به نام خوشنویسی و ضرورت تجاری سازی این هنر ارزشمند، راه اندازی مرکز رشد در رشته هنر در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد محصص مستشاری عصر شنبه در نشست فرهنگی نخبگان و هنرمندان استان با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: قزوین به خاطر بزر گانی خوشنویسی از مالک دیلمی تا میرعماد و عبدالمجید طالقانی تاکنون چون خورشدی درخشانی بوده است.
مستشاری بیان کرد: در استان قزوین با توجه به نسبت جمعیت دارای بیشترین کرسی استادی در هنر خوشنویسی هستیم و از انجمن های تاثیرگذار کشور محسوب می شویم و با برگزاری دوسالانه بخشی از استعدادهای این منطقه را نمایان کردیم.
این استاد خوشنویسی تصریح کرد: در خصوص تحصیلات آکادمیک در رشته خط با دانشگاه بین المللی امام خمینی هماهنگی لازم صورت گرفته تا بتوانیم رشته خوشنویسی را دایر کنیم.


رئیس انجمن خوشنویسی استان قزوین یادآورشد: پیگیر ثبت هنر خوشنویسی در رشته خط نستعیلق با همکاری میراث فرهنگی هستیم که این کار نیز با جدیت دنبال می شود.
راه اندازی مرکز رشد در هنر
این استاد خوشنویسی در ادامه تجاری سازی هنر خوشنویسی را ضروری خواند و یادآورشد: با راه اندازی مرکز رشد در پارکعلم و فنآوری در رشته هنر می توانیم زمینه تجاری سازی آثار خوشنویسی را در استان فراهم کنیم که این کار زمینه ترویج این هنر را نیز فراهم می کند.
محصص تصریح کرد: با راه اندازی اکسپوی های فرهنگی و هنری می توان حمایت لازم را از هنرمندان به عمل ذآورد و آنها را در مسیر خلق آثار هنری تشویق کرد.
وی بیان کرد:با راه اندازی مدرسه خوشنویسی در مدارس استان زمینه آشنایی دانش آموزان با این هنر بخوبی فراهم شده تا نگارش درست در  مکاتبات مردم رایج شود.
این مسئول اظهارداشت: با پیش بینی زنگ خوشنویسی در مدارس گام دیگری برای ترویج هنر خوشنویسی در میان جوانان و نوجوانان استان فراهم شده است.
در ادامه اسحق چگینی استاد موسیقی در خصوص ضرورت برگزاری کنسرت های موسیقی در استانها مطالبی بیان کرد و گفت: اگر قانون مداری در کشور نهادینه شود دیگر شاهد لغو کنسرتهایی که مجوزوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد نخواهیم بود.
وی افزود: استان قزوین با داشتن مکتب موسیقی و هنرمندان شاخص می تواند در شکوفایی این هنر و میزبانی جشنواره های استانی و کشوری وحتی بین المللی پیشرو باشد که در این مسیر نیازمند حمایت مسئولان کشوریم.
اسلامی نماینده انجمن تعزیه و ایزد فر از انجمن نمایش استان هم در خصوص ضرورت احداث سالن نمایش برای اجرای برنامه های هنری تاکید کردند.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر