سه شنبه 29 اسفند 1402

تبلیغات

تصویر تصادفی

04.jpg

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خبر داد آموزش خط تحریری در مدارس استان قزوین الزامی می شود

به گزارش روابط عمومی دوسالانه خوشنویسی ایران، مهدی احمدی در جریان انعقاد تفاهم‌نامه خوشنویسی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اداره‌کل آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: انجام اقدامات ماندگار باید در دستور کار قرار گیرد و با وجود ظرفیتی که در آموزش و پرورش استان وجود دارد این کار عملی است.
وی افزود: هنر خوشنویسی ستاره‌ای نورانی است که باید بر تاریکی مدارس بتابد؛ این ستاره از مهرماه  سال جاری در مدارس استان قزوین درخشش خود را آغاز می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: تدوین سیمای فرهنگی قزوین نیز از برنامه‌هایی است که باید ابتدا در قالب دستور‌العمل به معلمان ابلاغ و با دریافت پیشنهادات آنان نواقص این طرح برطرف گردد.
وی ادامه داد: این دستورالعمل علاوه بر مدارس به مراکز دیگری از جمله دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سازمان‌های فرهنگی ابلاغ و پس از هم‌اندیشی مدیران استان در ارگان‌های مختلف اجرای آن آغاز می‌شود.
احمدی بیان کرد: ایجاد خانه فرهنگ عامه در قزوین طرح دیگری است که تحقق آن احیای سرودهای محلی، نمایش‌های روحوضی و تخت حوضی، فولکلورها و نقالی که سرمایه‌های فرهنگی قزوین محسوب می‌شوند را به دنبال دارد.
وی از ایجاد دفتر طرح برنامه و بودجه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خبر داد و افزود: این دفتر در راستای ذخیره و ثبت مسائل سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد شد.
این مسئول ادامه داد: در مدت 20 روز آینده ظرفیت‌های اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین به آموزش و پرورش استان معرفی می‌شود تا زمینه فعالیت‌‌های بیشتر نیز فراهم شود.
وی با بیان اینکه تولید فیلم نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های آموزش‌ و پرورش برای تولید فیلم‌های محتوایی بهره‌ برد و این کار با تعامل آموزش و پرورش امکان‌پذیر است.
این مسئول با تأکید بر لزوم ترویج و آموزش تئاتر تصریح کرد: آموزش تئاتر باید از مدارس آغاز شود و در این زمینه اداره ارشاد برای آموزش در مقاطع ابتدایی نیرو و مربی در نظر می‌گیرد.
احمدی افق تفاهم‌نامه واحد درسی خوشنویسی را روشن دانست و بیان کرد: در شهری که به دارالمؤمنین مشهور است و آوازه خوشنویسی آن به گوش همه رسیده، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر