سه شنبه 29 اسفند 1402

تبلیغات

تصویر تصادفی

02.jpg

رئیس انجمن خوشنویسان قزوین خبر داد: تشکیل کمیته سیاست‌گذاری خوشنویسی در قزوین

 رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین از تشکیل کمیته سیاست‌گذاری خوشنویسی و اجرای برنامه آموزشی ضمن خدمت خوشنویسی در استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد، سازمان فرهنگی ورزشی و آموزش و پرورش خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرزاد محصص مستشاری در آیین گرامیداشت مقام و منزلت استاد ابوالحسن محصص مستشاری با اشاره به فعالیت 50 ساله انجمن خوشنویسان که پایه‌ریزی آن به همت پدرش صورت گرفته بوده است، اظهار داشت: ایشان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و امکاناتی انجمنی را در قزوین تأسیس کردند.

وی افزود: استادان خوشنویس به نامی از دیرباز تاکنون در آن تربیت شده و موجب درخشش هنر خوشنویسی قزوین در عرصه ملی و بین‌المللی شدند تا جایی که این شهر پایتخت خوشنویسی ایران لقب گرفت.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین ضمن قدردانی از زحمات اعضای انجمن خوشنویسان پیشین برنامه انجمن فعلی را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های پشتیبانی، آموزشی، پژوهشی، انتشاراتی، فرهنگی، سلامت، علمی و پژوهشی تدوین شده با همکاری مسئولان، استادان و هنرمندان خوشنویس محقق می‌شود.

محصص از تشکیل کمیته سیاست‌گذاری خوشنویسی و اجرای برنامه آموزشی ضمن خدمت خوشنویسی در استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد، سازمان فرهنگی ورزشی و آموزش و پرورش خبر داد.



وی بر اجرای مداوم دو سالانه خوشنویسی و کنگره بین‌المللی میرعماد در سال‌های آتی تأکید کرد و برگزاری جشنواره سالانه خوشنویسی استاد محصص را در قالب مسابقات استانی و کشوری به مسئولان مربوطه پیشنهاد داد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین بیان کرد: با طراحی و تدوین برنامه جامع خوشنویسی، قزوین نخستین شهر ایران در بهره‌مندی از این مهم است و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی رشته خوشنویسی دایر و کارشناسان زیادی تربیت می‌شوند.

گفتنی است در پایان مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از پیشکسوتان عرصه خوشنویسی استان، از همسر استاد محصص مستشاری به نمایندگی از این استاد تقدیر شد و نیز عملکرد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی به عنوان مدیر توانمند در عرصه فرهنگ و هنر ارج نهاده شد.

همچنین برپایی نمایشگاه یک روزه خوشنویسی در نگارخانه بانو حضرت زهرا (س) متشکل از آثار خوشنویسی استادان خوشنویس شهر همچون استاد محصص مستشاری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 








مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر