شنبه 8 ارديبهشت 1403

تبلیغات

تصویر تصادفی

09.jpg

خط تحریر در استان قزوین احیاء می شود

مهرزاد محصص مستشاری ظهر سه شنبه در جمع هنرمندان استان که با حضور مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در خانه تاریخی داعی برگزار شد، اظهارداشت: در شرایطی که خوشنویسی در قزوین جایگاه شاخصی دارد و توانسته به عنوان پایگاه کشور مطرح شود متاسفانه کمبود اعتبار برنامه های این انجمن را تحت تاثیر قرار داده است.

مستشاری بیان کرد: ایجاد مراکز رشد در رشته خوشنویسی برای تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی کار در استان قزوین ضروری است تا از استعدادها برای شکوفایی استفاده شود.
وی بیان کرد: اگر هنر مورد حمایت قرار گیرد شکوفا می شود و اگر میرعماد قزوینی آثار ارزشمندی خلق کرد به واسطه حمایت سردمداران دوران خود بود و امروز هم لازم است از هنرمندان حمایت شود تا استعدادها بروز کند.
تشکل های مردمی حمایت شوند
وی افزود: تشکل ها باید حمایت شوند اما قوانین مدونی در این حوزه نداریم و نحوه پشتیبانی دولت از انجمن های هنری مشخص نیست و کارها به سرانجام مطلوب نمی رسد.
رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین تصریح کرد: در ایران هنوز دانشگاه خوشنویسی نداریم و تحصیلات آکادمیک دراین بخش پیش بینی نشده در حالیکه مهد خوشنویسی هستیم و می توانیم کارهای ماندگاری انجام دهیم.
وی بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی ضمن نواخته شدن زنگ خوشنویسی زمینه احیاء خط تحریر در مدارس استان فراهم شده که این کار می تواند در کشور هم اجرایی شود.
محصص یادآورشد: قزوین در هنر خوشنویسی شاخص است و مصوب شد چهارمین دو سالانه خوشنویسی هم در سال آینده در قزوین برگزار شود.









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر