سه شنبه 29 اسفند 1402

تبلیغات

تصویر تصادفی

09.jpg

تحولات دوسالانه خوشنویسی 93

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین شفیعی ها عضو شورای سیاستگذاری و دبیر دوسالانه ی خوشنویسی درباره برگزاری دوسالانه خوشنویسی 1393 گفت: دوسالانه خوشنویسی رویدادی ملی محسوب می شود و بعد از برگزاری دو دوره، جشنواره ای است که همه ی خوشنویسان اشتیاق حضور در آن را دارند.

وی افزود: بعد از مدت ها پیگیری و جلسات شورای سیاستگذاری و عبور از مراحل اولیه، فراخوان سومین دوسالانه آماده شده و هفته آینده منتشر خواهد شد.
عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه خوشنویسی درباره چگونگی برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: دوره سوم با دو دوره قبلی تا حدودی تفاوت دارد؛ اولین تفاوت این دوره با دوره های قبلی برگزاری آن در شهریور ماه، همزمان با روز قزوین است.


در ادامه دبیر دوسالانه خوشنویسی گفت: یکی دیگر از تغییرات عمده ی سومین دوسالانه کنار گذاشتن رتبه بندی در آثار برتر و انتخاب برگزیدگان در هر رشته است. امسال بنا به صلاحدید شورای سیاست گذاری و کاشناسان، رشته ی خط نقاشی از دوسالانه حذف شده و تصمیم بر این شد که در جشنواره ای مستقل به این رشته پرداخته شود.
شفیعی ها در این گفتگو یادآور شد: موضوع تابلوهای ارائه شده توسط هنرمندان آزاد است و برنامه ریزی شده است که با توافق صاحبان اثر، آثار در دبیرخانه نگهداری شده و درسایر استان ها و کشورهایی که با آن ها مراودات فرهنگی داریم به نمایش دربیاید.
وی درخصوص حذف عنوان بین المللی از دوسالانه خوشنویسی سخن گفت و بیان داشت: با توجه به تجربیاتی که در دوره های قبلی کسب کرده ایم، مشخص شد که امکان حضور خوشنویسان دیگر کشورها در جشنواره وجود ندارد به همین سبب تصویب شد که عنوان بین المللی را از دوسالانه حذف کنیم؛ البته در میان داوران و میهمانان، چهره های برتر خوشنویسی جهان اسلام را خواهیم داشت.
شفیعی ها درباره امور پژوهشی دوسالانه خوشنویسی خاطرنشان کرد: در پی آن هستیم در ایام برگزاری دوسالانه که معمولاً 20 الی 25 روز به طول می انجامد؛ کار پژوهشی ارزشمندی را به انجام برسانیم که بر غنا و ارزش علمی این جشنواره بیفزاید.

شفیعی ها دبیر اولین دوسالانه خوشنویسی ایران









مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر