سه شنبه 29 اسفند 1402

تبلیغات

تصویر تصادفی

05.jpg

با گذشت ۱۳ سال از طرح ایده اولیه ؛نخستین نگارخانه خصوصی قزوین افتتاح می‌شود

نخستین نگارخانه خصوصی استان قزوین سوم آبان ماه افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علیرضا محبی مجری این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار کرد: اولین نگارخانه خصوصی استان قزوین در فضایی به مساحت 200 متر مربع سوم آبان ماه افتتاح می‌شود.

وی افزود: ایده اولیه جهت اجرای این طرح در سال 79 شکل گرفت و مجوز این کار از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تهران اخذ شد و با توجه به اینکه مکان مناسبی با زیر بنای 320 متر مربع برای این کار در نظر گرفته شده بود ولی با عدم همکاری مناسب ادارات مربوط جهت دریافت وام، این کار عملی نشد.

مجری این طرح ادامه داد: بعد از آن سعی شد که موضوع به صورت شخصی پیگیری شود و حتی یک محل در خیابان خیام قزوین برای این کار در نظر گرفته شد و کار تجهیز و مقدمات کار انجام شد ولی به دلیل اینکه این خیابان از نظر دسترسی و داشتن امکاناتی مانند پارکینگ دچار محدودیت هایی بود از افتتاح این محل منصرف شدیم.

وی تصریح کرد: پس از اینکه افتتاح نگارخانه به صورت فیزیکی ممکن نشد تصمیم گرفته شد که در فضای مجازی شروع به فعالیت کنیم و در این مدت با اطلاع رسانی و فعالیت های انجام شده مشتریان خاص آثار هنری شناسایی شدند تا اینکه شرایط برای اجرا و افتتاح نگارخانه  به شکل فیزیکی میسر شود.

محبی که خود از اساتید خوشنویسی شهر قزوین است افزود: برای تجهیز این نگارخانه، تزیینات داخلی، نصب تابلو حدود 25 میلیون تومان هزینه به صورت شخصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به استیجاری بودن ساختمان نگارخانه و سایر هزینه های جاری مانند آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و غیره برآورد می شود نگهداری این محل ماهانه حدود 2.5 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

محبی در پایان در خصوص برنامه ای که برای روز افتتاحیه در نظر گرفته شده اظهار کرد: قرار بر این است که در روز افتتاحیه در آمدی که از محل فروش آثار موجود در نگار خانه حاصل می شود 50 درصد آن صرف امور خیریه شود.

 








مجموعه مطالب

تصویر هفته

 

جستجو

اوقات شرعی



کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن خوشنویسان قزوین می باشد
آدرس: قزوین، خیابان غیاث آباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه اول
تلفکس: 33686822-028   Email: info@qicc.ir


طراحی و برنامه نویسی: نگارستان هنر معاصر